A story about what i do in these whole life.. 1984 -

my New Rig



Huh, akhirnya, penantian selama 10 tahun berakhir dalam satu hari. Aper taknya, dekat 2 minggu survey. Rase nak menangis pun ader sebab duit melayang cam tu jer... Aduhai... Tak per la, asal puas hati..

So , biasa la, aku nih fan AMD, lagi pun kat opis dah pakai Intel, so yang home Rig ni aku pilih AMD. Berikut antara spec yang di pilih...
  1. AMD Phenom II 940 Black Edition
  2. Gigabyte 770
  3. Kingstone HyperX 1066Mhz (4GB)
Wat masa nih, tu jer la yang aku upgrade. Naper amik AMD 940 tu yer. Sebabnya jenis Black Edition nih multiplier dia unlock, so ader chances la nak overclock on the fly. LAgi satu ni proc 1st AMD cecah 3.0Ghz.

Yang mobo tu tambah lagi RM50 jer leh dapat yang SLI, ngan onboard grafik, tapi aku tak minat. Bukan aper, nak elak nafsu pakai 2 GC. heheheh... Lagi satu, lawa la plak design dia, kaler2...

Bab RAM ni mesti korang tanya naper tak amik Corsair kan. Sebab yang aku nak tu dah masuk version Dominator, siap kipas. MAsalah bagetnya lebih RM100 tu. Ni pun asalnya aku target 8GB. Tak per, akan dapat aku tambah la...


bleh tahan heatsink yang dia bagi nih....


Ni dalam proses format la nih, Windows XP Profesional 64-bit. Naper tak pakai Vista? Dah puas pakai, nak tunggu Windows 7 RC1 kuar...


2 komen:

Kamal Zawari Asamkipas said...

haha suspek gile PC bro..memang cun,hehe RAM kingston hyper-x model baru tu hehe kaya ko ek..brape sume bajet wat PC nih ek ?

b®e4kE®84 said...

baget, klu tak silap dalam RM1200...

Post a Comment