A story about what i do in these whole life.. 1984 -

Bearing LCku pecah..

Erm....

Agak musykil, cemaner dia pecah?? Langgar lubang ker?? Memamng ader langgar. Banyak kali. Dah jalan kat Shah Alam ni cam haram, nak wat cemaner. Karang jangan sebab terlalu mengelak lubang, kita masuk gaung / longkang atau kene libas ngan kenderaan lain.. Encik-encik kat "atas bukit" tu. Kasi usha skit masalah nih...

Problem ni korang dapat detect dari bunyi kat tayar belakang tu. Cuba korang turun bukit, matikan enjin. Dengar betul2, ader bunyi cam batu melenting kat mud guard korang.

Murah jer, utk LC aku nih RM14 utk 2 bearing. Jenama aku tak pasti plak... Skang dah ok.. Syukur alhamdulillah...



Pomen: Kedai Izdi seksyen 7 lama...

3 komen:

nizam said...

lol aku kene 8 ringgit untuk satu bearing.nak tanyer bearing setiap tayanr ade brape kene isi,
aku kene 3 pasang x tau la plak kalau kene tipu yg aku nampak dia isi 2 jer.layan..............

b®e4kE®84 said...

banyak gak, tak nyempat nak kire.....
tapi tak der la kene tukar semua, tukar yang jahanam tu jer...
benda ti kecik jer, kadang tak perasan pun dia letak sebab benda tu melekat kat gris...
ok lah tu, kalau kene tipu pun tak cecah berpuluh ok lah tu...

yanmaneee said...

nike sneakers for men
vans shoes
adidas zx flux
moncler outlet
stephen curry shoes
yeezy
jordan shoes
lebron 17
yeezy boost 350
michael kors outlet

Post a Comment