A story about what i do in these whole life.. 1984 -

Pokcik jatuh motor...

Aduhai......org lain menang motor, aku jatuh motor plak...

Tanggal 18 MArch 2009 ni antara tarikh yang mungkin tak akan dilupakan.. Ni lah kali pertama aku jatuh motor... Rilek2... tak terok pun.. luka2 and bengkak2 skit. Itu tandanya seorang rider.. hahahah....

Sebab kejatuhan adalah kerana ujan, jalan licin. Memang tak leh wat aper. Motor tu dah dah terpusing. Aku tak salahkan jalan atau ujan atau tayar. Tapi diri sendri. Sebab mungkin aku terlaju.

Aku nak nasihatkan kat sumer rider kat luar tu. TAk kesah la korang pakai tayar TT900 ker, dunlop ker Duro ker, tu sumer bukan jaminan korang leh bawa time ujan. Caya lah, klu kedai tu cakap tayar tu leh bawa time ujan, korang tampor dia 8 kali. Tayar2 tu semua actually membantu bila korang amik lap atau highway, tu pun time jalan kering. Ingat tu..

Lagi satu bila korang terlibat ngan accident cam nih, bila korang bangun, JANGAN LUPA, enjin motor belom mati dan kemungkinan dalam gear lagi. So klu korang yang tengah ting tong terpulas minyak, jawabnya melambung la motor tu. Ok... bila jatuh, cuba cari arah yang kurang bahaya, aku tau tak masuk akal sebab tengah jatuh, tapi korang sempat scan kedudukan korang samada kat tengah jalan ker, tepi ker, blakang lori ker, sumer2 tu la.. Supaya, peluang cedera parah tu kurang..


kecederaan pada motor ku...

Dalam kes aku nih, motor calar skit, org pun sama. Kaki bengkak skit. Handle motor lari skit. Hantar kedai, tayar, stabilizer, compress fork ngan tukar minyak fork. Sumer makan dalam RM280. Terpaksalah berpuasa utk bulan depan...

erm, tayar kasik tukar, fork kasik compress balik..


actually, malam tu aku dah dapat hint dah. Jam dinding aku jatuh berderai, bilik terkunci, kunci motor yang aku gantung jatuh. Tu sumer supaya kita beringat..

Semoga pejalanan rider2 kat luar sana dilindingi Allah pergi dan balik, amin...

5 komen:

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

take care .. selamat berehat .. kita dah 2 kali jatuh moto .. yamaha sport .. and sekali skuter novo tu kot ... muka terseret kt jln ..... hu..hu ..

b®e4kE®84 said...

erk...
itu tandanya kita di terima dalam dunia permotoran...
hahahaha......

Anonymous said...

Ya Allah... mcmana leh jd gitu? ko nih... selamat2 hendaknya.. - geng unikl

yanmaneee said...

supreme clothing
balenciaga shoes
supreme clothing
adidas nmd
nike air max 2017
golden goose
balenciaga speed
michael kors outlet online
jordan shoes
coach outlet store online

Unknown said...

c9a53z4m93 c1a91p3m68 p1u85y6h74 j1v62u3q45 l1b67v5c55 w6f56a4x94

Post a Comment