A story about what i do in these whole life.. 1984 -

Cover Ekzos [D.I.Y.]

Harlu...

Hah, yang ni org tak tau pasal motor pun leh pasang sendri... Cari la skru driver yang besaq skit. Bukan aper, takut rosak bunga skru tu. Lagi satu, skru tu dah lama kat situ, biasanya agak berkarat la, that's why so hard to open.



erm, cover ekzos carbon. benda ni mana2 pun leh dapat, sentul confirm ader. harga aku tak sure. biasa around RM30 keatas la... saper dapat bawah RM30 tu, rezeki. murah sangat la tu. kat seksyen 17 lagi la. diorg cakap belas2 jer. tapi bila tanya mana, diorg jawab, sudah abih...


erm, ingat pkai skru driver besar. senang korang nak pulas nanti. klu nak harap skru driver bawah sit tu, macam aku makan bertahun gak la nak buka sebab licin + pendek. jahaman bunga skru tu.. (eh, tu perut aku ker)



klu nak nampak cantik, cari la skru yang ader kaler2. tak nak pun tak per. aku ni sajer gatal tangan. pki cover skru plat number tu pun boleh. Rm2 jer...

Tapi lepas pasang nih, aku terasa "tak cantik" la. sebab design tu carbon, part yang lain plain jer. Aduh la.... Klu korang pandai cari, dia siap ader jual yang berkaler punya satu set ngan yang cover depan dia skit tu... Yang aku jumpa kaler kuning...

Jadi selamat bermodified....Majulah sukan permotoran negara

p/s: pasni mat2 copet mesti aim moto korang la. sedangakn yang cover yang asal dlu tu pun aku punya ader org nak curi, cuma diorg tak dapat nak buka skru atas...

0 komen:

Post a Comment